Tai felső
TAI felső tagozatának munkaközösségének bemutatása
Az általános iskolai felső tagozaton a tantárgycsoportos oktatás a preferált módszerünk. Számos pedagógiai megközelítést alkalmazunk, mint például a frontális, egyéni, csoportos, páros és kooperatív technikák. Az interaktív eszközök, mint a tanulói tabletek és az interaktív táblák, széles körű lehetőségeket biztosítanak az ismeretek mélyebb megértéséhez. Mindegyik osztályterem már rendelkezik interaktív táblával, ami lehetővé teszi az interaktív tanulást.
Nagy hangsúlyt fektetünk az élményközpontú tanulásra, valamint az egyéni képességekre szabott differenciálásra. Ennek eredményeként minden tanuló képes az egyéni tempójában haladni, miközben a tanulás élménnyé válik számukra. Ez a sokoldalú megközelítés lehetővé teszi, hogy minden diák kiaknázhassa a saját erősségeit és fejlessze azokat, miközben támogatást nyújtunk az esetleges nehézségek leküzdéséhez, felzárkózáshoz és tehetséggondozáshoz.
A tanév során aktívan részt veszünk az iskolában megrendezett tematikus hetek programjaiban, összhangban az iskola által meghatározott témákkal és célokkal. Emellett aktív szereplői vagyunk az ÖKO iskolai programoknak, melyek során környezettudatosságra és fenntarthatóságra neveljük diákjainkat.
Az iskolai tehetségnapra való felkészítés is fontos része tevékenységeinknek. Ez lehetőséget biztosít diákjainknak, hogy megmutassák tehetségüket és kreativitásukat a szélesebb közönség előtt. Ezen események mind hozzájárulnak diákjaink fejlődéséhez és a közösségi élet erősítéséhez az iskolában.
Az informatika órákon belül kiemelt figyelmet fordítunk diákjaink digitális kultúrájának fejlesztésére és az IKT eszközök hatékony használatára. Ennek érdekében számos modern eszközt és szoftvert alkalmazunk, melyek segítenek a tanulóknak a digitális kompetenciák fejlesztésében és a technológiai világban való eligazodásban.
Az ALF feladatkészítő szoftvert például arra használjuk, hogy interaktív és izgalmas tanulási környezetet teremtsünk, ahol a diákok saját tempójukban és szintjüknek megfelelően fejleszthetik informatikai készségeiket. A Blue-Bot robotok és LEGO Mindstorms programok alkalmazása pedig lehetőséget ad a gyakorlati készségek fejlesztésére és a problémamegoldó képességük gyakorlására.
Ezen eszközök és programok használatával arra törekszünk, hogy diákjaink magabiztosan és hatékonyan tudjanak navigálni a digitális világban, és felkészüljenek a jövő kihívásaira és lehetőségeire.
A délutáni oktatást segítő munka fontos része az iskolai tevékenységnek, amely kiegészíti a délelőtti nevelőmunkát. Mindig figyelembe vesszük az egyéni szükségleteket, és segítjük az iskolában folyó oktató-nevelő munkát.
Módszertani kultúránkat folyamatosan fejlesztjük, és építünk a pedagógiai kreativitásra és újításra. A célunk, hogy hozzájáruljunk a gyermekek és fiatalok személyiségfejlődéséhez, jellemének formálásához, önbizalmának erősítéséhez, felelősségvállalásának kialakításához, valamint közösségi szellemiségük megalapozásához. Ezáltal minden tanuló számára biztonságos és támogató környezetet teremtünk, ahol fejlődni és kiteljesedni tudnak.
Délutáni tevékenységbe beépülnek a szakkörök, mely a tehetségek kibontakoztatását, és a szabadidő hasznos eltöltését szolgálák.
Ezek a következők:
• életvitel szakkör
• hagyományőrző szakkör
• rajz szakkör
• asztali tenisz szakkör
• robotika szakkör
A tehetséggondozás kiemelten fontos számunkra, ezért tanulóinkat tanulmányi és sportversenyekre is felkészítjük. Ezek a versenyek lehetőséget nyújtanak számukra arra, hogy kibontakoztathassák tehetségüket és sikerélményeket szerezzenek. A versenyek részvételével nemcsak a versenyszellemüket fejlesztjük, hanem segítünk nekik felfedezni és kiaknázni az egyéni képességeiket is. A sikerélmények pedig motivációt adnak számukra a további fejlődésre és teljesítményük növelésére.
Céljaink:
• nyugodt légkör megteremtése.
• önálló feladatvégzésre való törekvés
• egyéni fejlesztés
• a digitális kompetenciák fejlesztése, IKT eszközök használata
• közösségi életre nevelés
• alapvető szabályok ismerete, betartása
• alapvető emberi értékek közvetítése
• egészséges életmódra nevelés
• ÖKO szemlélet kialakítása
• egyénre szabott képességfejlesztés
• magatartási problémák eredményesebb kezelése
A tagozaton alkalmazott mérési módszereink:
Minden tanév kezdetén elvégezzük a bemeneti méréseket, amelyek alapján elkészítjük az egyéni fejlesztési terveket. Ennek révén hatékonyabban tudjuk támogatni tanulóink fejlődését. A magyar nyelv és irodalom, valamint a matematika tantárgyakban alkalmazott egyperces mérések lehetővé teszik számunkra, hogy folyamatosan kövessük a gyerekek fejlődését. Az év végén kimeneti méréseket végzünk, amelyek átfogó képet adnak számunkra a tanév során elért eredményekről. Ez a rendszer segít abban, hogy időben felismerjük a fejlődési területeket, és célzottan tudjunk segíteni a tanulóknak az előrehaladásukban.
Dátum: 2023. szeptember
Galéria
Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...
Étkeztetés
Élelmezés szervező: tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu
Elérhetőség
Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.
-
Székhely:
- Budai Ézsaiás utca 2. Telephely:
- Nagy Gál István u. 4.